29 Ocak 2016 Cuma

KEPEKTEN KURTULMAK İÇİN NELER YAPILMALI ?

 Bugün size kepeklerlee savaşma yollarını anlatacağıııımmmm BEBİKOLAAAR  :)





Oldukça sinir bozan bu durum genelde mevsim geçişlerinde ve kışın yüzünü gösteriyor. Ve o görüntü oldukça sinir bozucu. Ben yaklaşık 1-2 ay bu sorunla mücadele ettim. Gitti tekrar geldi gittiii tekrar geldi zar zor bıraaktı beni.

Yeni şampuanınızı değiştirdiyseniz , yeni yer yeni ortam , stres , beslenme şekliniz ve vitamin
eksikliği bu durumları tetikliyor. Saçı fazla yıkamak veya az yıkamakta bunlara dahiiilll :)




Şimdi gelelim neler yapmalıyııııızzz sorusuna.

Öncelikle saçları gün aşırı yıkamak en sağlıklısı. Yani bir gün duş alıp bir gün almamak. Ve duş alırken şampuanı saçlarımıza masaj yaparak köpürtmemiz saç sağlığımız için çok önemli. Saç derisine masaj yapmak oradaki kan dolaşımını hızlandırıyor böylece hep saçlarımız çabuk uzamasını hemde dökülmesini engelleriz.

Saçlarımızı şampuandan arındırmakta oldukça önemlidir. Suyu boş boş kafanıza döküp durmayınız lütfeeeennn. Bu şekilde saçlar temizlenmez. Saç diplerini ovarak şampuanı temizleyin.



Kullandığınız tarak veya fırça temizliğide bu konuda temel noktalardan.. Büyük dişli taraklar kullanmak en güzeli. Taraklarınızda saç bırakmayın . Kalan saçları anında temizleyin. Haftada bir kez mutlaka taraklarınızı temizleyin. Ilık su deterjan veya kepek sampuanı ile hazırlağınız suya fırçalarınız batırın. Daha sonra ise bol suyla yıkayın. Bu temizliği sirkeli su ile de yapabilirsiniz.

Veee bol bol su için. Az su içmekte kepeğe neden oluyor.

Mevsim geçişlerindeki kuruluk ve o pul pul görünümden kurtulmak için doğal yağlar kullanabilirsiniz. Zeytinyağını hafif ılıktıktan sonra gece boyunca tutup sabah güzelce yıkayabilirsiniz. Hep saç deriniz nemlenir hep saçlarınız parlar ve yumuşacık olur. Bunu isterseniz hindistan cevizi yağıylada yapabilirsinizzz.

-- Zeytinyağı, bal yoğurt ve hindistan cevizi yağını karıştırıp bunu saç diplerinize uygulayabilirsiniz. Yarım saat bekletmeniz yeterli ama daha fazlada bekletebilirsinizzz.

--Şampuanınıza 1 tatlı kaşığı karbonat ekleyebilirsiniz veya 2 tatlı kaşığı karbonatı ıslak saç köklerinize uygulayıp 2-3 dakika sonra yıkayabilirsiniz. 



Birdeeee KONAZOL. Bu şampuanı bilmeyen yok sanırım. Ben her duşta bir kez mutlaka kullanıyorum. Bu şampuanın bir %1 lık birde %2 lik  ketokonazal içeriğine sahip olanlar mevcut. Ben ikisinide kullandım. Ve kurtuldum. Şampuanın yoğun bir yapısı var. Minik olması sizi korkutmasın baya gidiyor bir şisesi. Herhangi bir zararı yok. Eczanelerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Her yolu denedim ve beni mutlu eden tek şey bu şampuan oldu.

Tabikide bunlar etkili olmazsa yol cildiyeye gidiyor. Eğer değerlerinizde bir sıkıntı yoksa bunlar kesinlikle işe yarayacaktır. Bu yazdıklarımın hiç bir yan etkisi mevcut değil :) Umarım faydalı olur. Temiz saçlı günleeeerre merhaba dersiniiiiz. Güzel kalın hoşçakaaaalııııınnnnnn *-*www.mattruska.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder